Subject: Päring majandusülevaate jaoks
From: "Angela Koit" <[email-masked]>
To: "RIK info" <[email-masked]>
Date: Fri, 22 Aug 2025 13:06:31 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

/ edastan kogu senise kirjavahetuse ja saadetud päringu faili.

Vastavalt teie viimasele vastuskirjale, proovisime ise saada kõik
vajaminevad andmed kätte ja neid koondada tabelisse selliselt, et oleks
analüüsitav.

Meil ei õnnestunud aga leida:

1.	Ostud ja parendused
2.	Palgakulu

„Ostud ja parendused“ on meile väga oluline info, sest juba 20+ aastat
anname välja „Aasta Investeerija“ tunnustust lähtudes sellest infost.

Päritud andmete alusel koostame igal aastal Hiiumaa majandusülevaadet -
trükisena ja pdf kujul.
https://hiiumaaarenduskeskus.ee/ettevotlus/majandusulevaade/

Väga loodan, et tulete meile vastu ja saame vähemalt need andmed teilt,
mis pole ise päritavad.

Heade soovidega

 <https://hiiumaaarenduskeskus.ee/>

Angela Koit
ettevõtluskonsultant
SA Hiiumaa Arenduskeskus

 [email-masked]

 5041337

  <https://hiiumaaarenduskeskus.ee/> hiiumaaarenduskeskus.ee

 Vabrikuväljak 1, Kärdla

SA Hiiumaa Arenduskeskuse eesmärk on edendada Hiiumaa sotsiaalset ja
majanduslikku arengut. Toetame ettevõtteid, vabaühendusi ning juhime
Hiiumaa kui sihtkoha turundus- ja arendustegevusi. 2021. aasta kevadel
lõime arenduskeskuse juurde Hiiumaa turismiklastri, millel on üle 50
liikme. Tegeleme noorte ettevõtlikkuse arendamise ja teadlikkuse
suurendamisega.2023. aastast koordineerime UNESCO Biosfääri programmiala
tegevusi ning sama aasta kevadel asutasime Hiiumaa noorte
stipendiumifondi. Alates 2024. aastast edendame saarel rahvatervist.

From: RIK info <[email-masked]>
Sent: Tuesday, August 12, 2025 4:41 PM
To: Angela Koit <[email-masked]>
Subject: RE: Päring

Tere Angela

Täname pöördumise eest.

Kuid peame siiski end kordama, et seoses andmete üldise tasuta
kättesaadavusega ei paku Registrite ja Infosüsteemide Keskus enam
andmetöötlusteenust.

Soovitame katsetada ka masspäringut, seal pole küll kõiki teie poolt
soovitud andmeid, kuid osaliselt saate ehk andmestiku alustuseks kätte,
millega edasi toimetada.

Lugupidamisega

 <https://www.rik.ee/>

Margit Parve

Spetsialist

Klienditoe tiim

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

 <https://www.facebook.com/profile.php?id=100068614174252>

 <http://www.instagram.com/rikikad>

<http://www.linkedin.com/company/centre-of-registers-and-information-syste
ms>

 <http://www.rik.ee/>   www.rik.ee

From: Angela Koit
Sent: Friday, August 8, 2025 9:55 AM
To: RIK info <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Päring

Tere

Võtsin ühendust analüüsi tegijaga, kes kirjutas selliselt:

Tere

Tutvusin teie lähteülesandega ja sellega, mis andmed on Äriregistri
avaandmete portaalis kättesaadavad ja hea uudis on see, et kõik teie
küsitud andmed on vabalt võimalik alla laadida. Halb uudis on see, et
Äriregister on need jaganud mitmesse erinevasse tabelisse ning need
tabelid on omavahel seotud aruande esitamise aasta tunnuse alusel, mitte
näiteks ettevõtte registrikoodi alusel (mis oleks palju lihtsam). Ehk siis
teie analüüsi jaoks justkui tagurpidi ja need oleks vaja õigesti "kokku
siduda". Äriregistril endal on need andmestikud andmebaasi kujul olemas ja
nemad saavad neid päringuid üsna lihtsalt teha, aga mina peaksin selle
jaoks ühe Pythoni programmi kirjutama, mis need tabelid jällegi teie jaoks
õiget pidi ümber vormistaks. See on päris ajamahukas ja oleks liiga kallis
teha. Hetkel ei julge lubada, et augustis jõuaksin.

Ehk teil on teisiti võimalik välja võtta infot nagu ma aru saan kui meil,
mis teeb töö palju mahukamaks ning ajakulukamaks, millega pole arvestanud.

Kas palun oleks sel aastal võimalik seda teenust veel teie käest saada, et
me jõuaks analüüsi valmis õigeks ajaks? Võime selle eest eraldi tasuda.

Suur tänu kaasa mõtlemast!

Heade soovidega

 <https://hiiumaaarenduskeskus.ee/>

Angela Koit
ettevõtluskonsultant
SA Hiiumaa Arenduskeskus

  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 5041337

  <https://hiiumaaarenduskeskus.ee/> hiiumaaarenduskeskus.ee

 Vabrikuväljak 1, Kärdla

SA Hiiumaa Arenduskeskuse eesmärk on edendada Hiiumaa sotsiaalset ja
majanduslikku arengut. Toetame ettevõtteid, vabaühendusi ning juhime
Hiiumaa kui sihtkoha turundus- ja arendustegevusi. 2021. aasta kevadel
lõime arenduskeskuse juurde Hiiumaa turismiklastri, millel on üle 50
liikme. Tegeleme noorte ettevõtlikkuse arendamise ja teadlikkuse
suurendamisega.2023. aastast koordineerime UNESCO Biosfääri programmiala
tegevusi ning sama aasta kevadel asutasime Hiiumaa noorte
stipendiumifondi. Alates 2024. aastast edendame saarel rahvatervist.

From: RIK info < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Date: Wednesday, 6. August 2025 at 10:04
To: Liis Lukas < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: Päring

Tere

Kuna äriregistri andmed on kõigile tasuta kättesaadavad, siis meie enam
e-äriregistri andmetöötluse teenust ise ei pakku. Kõik soovitud andmed on
kättesaadavad nii masspäringuga
<https://ariregister.rik.ee/est/mass_query>
https://ariregister.rik.ee/est/mass_query  kui avaandmete failides
<https://avaandmed.ariregister.rik.ee/et/avaandmete-allalaadimine>
https://avaandmed.ariregister.rik.ee/et/avaandmete-allalaadimine.

Avaandmetes on iga andmestiku juures kirjeldus, mis andmeid failid
sisaldavad ja erinevate andmestikega alusel saab ise teha enda jaoks
vajaliku andmetöötlust.

Lugupidamisega

 <https://www.rik.ee/>

Margit Parve

Spetsialist

Klienditoe tiim

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <https://www.facebook.com/profile.php?id=100068614174252>

 <http://www.instagram.com/rikikad>

<http://www.linkedin.com/company/centre-of-registers-and-information-syste
ms>

 <http://www.rik.ee/>   www.rik.ee

From: Liis Lukas < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Tuesday, August 5, 2025 5:03 PM
To: RIK üldmeil < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: Päring

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

Sihtasutus Hiiumaa Arenduskeskus soovib analüüsida Hiiumaa
majandusülevaade 2024 trükise koostamise eesmärgil maakonna
ettevõtlusstatistikat. Pöördume teie poole perioodi 2022, 2023 ja 2024.
aastate andmete saamiseks. Oleme tänulikud, kui soovitud andmed saaksime
hiljemalt 15.08.2025.

Päringu detailid on kirja manuses.

Heade soovidega,

Liis Lukas

Juhataja

SA Hiiumaa Arenduskeskus

Vabrikuväljak 1, Kärdla

Tel 511 5788

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.hiiumaaarenduskeskus.ee> www.hiiumaaarenduskeskus.ee